Son gelismeler

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
Sun Jan 27 18:57:11 UTC 2013

Merhaba,

Hem görebildiğim son gelişmeleri bildirmek hem de kaçırdıklarımı öğrenmek
için böyle bir mesajın iyi olacağını düşündüm.

Liste üyeliğinden çıkmak isteyenlerin bu istekleri gerçekleşebiliyor /
gerçekleştirilebiliyor mu artık? Eğer hala bu sağlanamadıysa e-posta
istemcisi içinde bir filtre oluşturarak geçici bir çözüm elde edilebilir
üyelikten çıkmak isteyenler ama yine de çözülmesi gereken önemli bir konu.

http://kde.org.tr sitesinin yayına girme konusu var bir de. Burada
gerçekten KDE çevirilerine başlamak için güzel belgeler var ama ne yazık ki
teknik nedenlerle hala yayına geçemedik. Bununla ilgili bir gelişme olacak
mı bu yakınlarda. Başka bir çözüm düşünülebilir mi? Yazıların başka bir
yerde yayınlanması, kde.org.tr'nin başka bir yerden yayınlanması vs.?

kde.org'daki kde-l10n-tr listesi bilinçli olarak yeni mi aktif edildi? Bu
listenin (yerellestirme at kde.org.tr) arşivlerinin herkese açık olmamasından
ve üyelik / üyelikten çıkışların sorunlu olmasından? Yoksa bir mesaj
gidince otomatik olarak mı yayına başladı :) kde-l10n-tr'yi kullanarak
ayrıca bir de liste yazılımı / servisi kurulumu / bakımı yapmak
zorunluluğundan kurtulabiliriz. Ne dersiniz?

kde-l10n-tr - KDE Localization to Turkish (tr) language
https://mail.kde.org/mailman/listinfo/kde-l10n-tr
http://mail.kde.org/pipermail/kde-l10n-tr/

Türkçe KDE çevirilerinin güncel durumu hakkında bir günlük yazısı yazdım:
http://anilozbek.blogspot.com/2013/01/turkce-kde-ceviri-istatistikleri.html

CommitFilter isimli bir servis buldum, KDE Türkçe çevirilerini takip etmek
için yararlı bir araca benziyor:
http://commitfilter.kde.org/

Google+'taki KDE Türkiye sayfasının yanına bir de topluluk sayfası açtım:
https://plus.google.com/113973340185908960134/posts
https://plus.google.com/communities/113672133361223113848

Sizin bildikleriniz veya merak ettikleriniz neler?

İyi akşamlar,
--
Anıl Özbek