Son gelismeler

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
Sun Jan 27 19:07:03 UTC 2013

Merhaba,

27 Ocak 2013 19:57 tarihinde Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> yazdı:
> Merhaba,
>
> Hem görebildiğim son gelişmeleri bildirmek hem de kaçırdıklarımı öğrenmek
> için böyle bir mesajın iyi olacağını düşündüm.
>
> Liste üyeliğinden çıkmak isteyenlerin bu istekleri gerçekleşebiliyor /
> gerçekleştirilebiliyor mu artık? Eğer hala bu sağlanamadıysa e-posta
> istemcisi içinde bir filtre oluşturarak geçici bir çözüm elde edilebilir
> üyelikten çıkmak isteyenler ama yine de çözülmesi gereken önemli bir konu.

Maalesef yerellestirme at kde.org.tr listesi artık yayında değil. Bu
listeye yeniden üye olunması gerekli. İlgili arkadaşları
yönlendirirseniz çok iyi olur.

> http://kde.org.tr sitesinin yayına girme konusu var bir de. Burada gerçekten
> KDE çevirilerine başlamak için güzel belgeler var ama ne yazık ki teknik
> nedenlerle hala yayına geçemedik. Bununla ilgili bir gelişme olacak mı bu
> yakınlarda. Başka bir çözüm düşünülebilir mi? Yazıların başka bir yerde
> yayınlanması, kde.org.tr'nin başka bir yerden yayınlanması vs.?

Benim bu siteyle ilgili pek bir bilgim yok henüz. Serdar bey bununla
ilgili açıklama yapacaktır mutlaka.

> kde.org'daki kde-l10n-tr listesi bilinçli olarak yeni mi aktif edildi? Bu
> listenin (yerellestirme at kde.org.tr) arşivlerinin herkese açık olmamasından
> ve üyelik / üyelikten çıkışların sorunlu olmasından? Yoksa bir mesaj gidince
> otomatik olarak mı yayına başladı :) kde-l10n-tr'yi kullanarak ayrıca bir de
> liste yazılımı / servisi kurulumu / bakımı yapmak zorunluluğundan
> kurtulabiliriz. Ne dersiniz?
>
> kde-l10n-tr - KDE Localization to Turkish (tr) language
> https://mail.kde.org/mailman/listinfo/kde-l10n-tr
> http://mail.kde.org/pipermail/kde-l10n-tr/

Bu liste yerelleştirme listesi çalışmadığı için yaklaşık 10 gün önce
etkinleştirildi. Dediğiniz gibi hiçbir yük olmadan resmi kde
sunucularında listemiz var artık :).

> Türkçe KDE çevirilerinin güncel durumu hakkında bir günlük yazısı yazdım:
> http://anilozbek.blogspot.com/2013/01/turkce-kde-ceviri-istatistikleri.html
>
> CommitFilter isimli bir servis buldum, KDE Türkçe çevirilerini takip etmek
> için yararlı bir araca benziyor:
> http://commitfilter.kde.org/

Evet bunu farkettim ancak henüz bir inceleme yapmadım. Faydalı olabilir.

> Google+'taki KDE Türkiye sayfasının yanına bir de topluluk sayfası açtım:
> https://plus.google.com/113973340185908960134/posts
> https://plus.google.com/communities/113672133361223113848

Bunu da gördüm ve Kubuntu Türkiye olarak çevreye ekledim :). Gplus.to
kullanarak kısa bir yönlendirme alınabilir:

Mesela: gplus.to/kubunturkiye ya da gplus.to/kubunturkiyetopluluk
benim aldıklarım.

> Sizin bildikleriniz veya merak ettikleriniz neler?

2 gün önce listeye Calligra çevirisi atıldı bununla ilgili bir
bilginiz var mı? Henüz bir atama olup olmadığını pek takip edemedim
açıkçası ancak farklı yerlerde fazladan aynı çeviriler yapılmasın
diyorum.

Hatta mümkünse biz po dosyalarının Launchpad gibi bir çevrimiçi
düzenleme sitesine koyabilir miyiz? KDE.org buna yanaşmıyor (fuzzy vb.
özelliklerini kullanamadıklarından vb.) ancak aramızdaki karışıklıklar
olmadan hızlıca çevirileri yapmış olabiliriz diye düşünüyorum.