[Kde-i18n-fa] Start!

Mahdi Foladgar foladgar at itland.ir
Wed Apr 16 08:48:57 CEST 2008

Emil Sedgh wrote:

> سلام
> فعلا فایل اول بسته kdegames  را که مربوط به فایل‌های desktop بود کامیت کردم.
> بازی‌های KAtomic و KBattleship رو هم تموم کردم اما کامبت نکردم.
> KAtomic رو اتمی و KBattleship رو جنگ کشتی‌ها ترجمه کردم.اما حالا که می‌گویید K
> مهم هست باید عوض شوند.من هم برای همین تجربه حا از بازی‌ها شروع کردم.
> میشه به جای K از ک استفاده کرد؟

طبق گفته زیر ما باید از گ استفاده کنیم ولی چون خیلی افراطی است از همان ک
استفاده می‌کنیم در بعضی مواقع هم می‌توان چسباند شود به کلمه مثلا ک‌اتومی
یا کاتومی ک‌مین‌یاب یا کمین‌یاب
http://en.wikipedia.org/wiki/KDE#History

> بعدش به نظر میاد در ترجمه‌های فعلی چندان از Virtual Space‌ها استفاده نشده.من
> همیشه رعایت می‌کنم.فکر می‌کنم بد نباشه اگر دوستام دیگر هم رعایت کنند.

فکر کنم تا جایی که می‌شده است اینکار انجام شده است اما به هر حال این
موضوع هم یک مرجع می‌خواهد که ما از
http://www.persianacademy.ir/fa/dastoorpdf.aspx
استفاده کرده‌ایم اما باز هم خیلی از واژه‌ها مشخص نیست به هم چسبیده یا از
هم جدا هستند مثلا سیستم‌عامل درست است یا سیستم عامل؟