Darreres esmenes en el Krita

Josep M. Ferrer txemaq at saragata.net
Sun Dec 4 15:45:40 GMT 2022

El 28/11/22 a les 18:34, Antoni Bella Pérez ha escrit:
> dilluns, 28 de novembre de 2022, a les 17:38:56 (CET), Josep M. Ferrer va
> escriure:
>    Mmm, aquesta és una traducció històrica (no l'he tocat), i tampoc podria
> perquè no la trobo (Ja! es troba aquí: websites-docs-krita-org/
> docs_krita_org_tutorials___inking.po):
>
> Bristle Large -> Pèl gran
> longest hairs -> pèls més llargs
>
>    Realment no. En realitat, per a ambdós. Els que dibuixen en tinta
>    han tingut una eina de la vida real que facilita l'entintat,
>    anomenada pinzell amb truges, la qual és un pinzell amb pèls molt
> [...]

Avui he pogut parlar amb la meva germana, llicenciada en Belles Arts i
que porta més de 30 anys dedicant-se professionalment tant a la pintura
industrial com a la pintura artística. Varies coses:

a) Ma germana mai havia escoltat «truja» en aquest sentit, o és un
localisme o encara pitjor és una traducció literal (Google Translator?)
del castellà «cerda» que en aquest cas seria el pèl del pinzell. En

b) Dir «pinzell amb truges» (ja hem vist que no és correcte) o «pinzell
amb cerres» és redundant: si és un pinzell, té cerres. No aporta informació.

c) Li he ensenyat l'ús i l'explicació en anglès que hi ha a
https://docs.krita.org/en/tutorials/inking.html#stroke-smoothing. No li
sona que "rigger brush" tingui una traducció establerta al català, però
la seva funció és suavitzar el traç. Per tant, proposa traduir-ho com a
«pinzell per suavitzar el traç» o quelcom semblant.

Espero que això ajudi a millorar aquesta traducció.

Cordialment,

Josep M. Ferrer

[...]