Darreres esmenes en el Krita

Antoni Bella Pérez antonibella5 at yahoo.com
Sun Dec 4 19:29:44 GMT 2022

diumenge, 4 de desembre de 2022, a les 16:45:40 (CET), Josep M. Ferrer va
escriure:
> El 28/11/22 a les 18:34, Antoni Bella Pérez ha escrit:

  Jo no tinc aquest correu: Comentari confirmat, també.

> Avui he pogut parlar amb la meva germana, llicenciada en Belles Arts i
> que porta més de 30 anys dedicant-se professionalment tant a la pintura
> industrial com a la pintura artística. Varies coses:
>
> a) Ma germana mai havia escoltat «truja» en aquest sentit, o és un
> localisme o encara pitjor és una traducció literal (Google Translator?)
> del castellà «cerda» que en aquest cas seria el pèl del pinzell. En

  1.- Com aprenent de pintor (amb 17 anys, anteriorment curs de dibuix -d'aquí
un cert domini de la terminologia, m'ho varen comentar en ambós ambients-) et
puc assegurar que s'empra localment (ja ho havia comentat abans) i només
algunes poques persones, però en el seu moment no es va poder emprar cerres
(crec que vàren dir que no agradava) i vaig optar per la que empravem
nosaltres (per a mi una font confirmada per dues parts en aquesta llista).

  Ara ja pot dir que sí l'ha escoltat, paraula d'excursionista :)

  2.- «Pinzell de cerres» és la traducció que hi ha ara en la IGU

  3.- El Google Translator a mi em dona «pinzell d’aparell» (?) Redundant,
però m'ha picat la curiositat.

  Espero que hagis vist que s'en va parlar, i molt

> b) Dir «pinzell amb truges» (ja hem vist que no és correcte) o «pinzell
> amb cerres» és redundant: si és un pinzell, té cerres. No aporta informació.
>
> c) Li he ensenyat l'ús i l'explicació en anglès que hi ha a
> https://docs.krita.org/en/tutorials/inking.html#stroke-smoothing. No li
> sona que "rigger brush" tingui una traducció establerta al català, però
> la seva funció és suavitzar el traç. Per tant, proposa traduir-ho com a
> «pinzell per suavitzar el traç» o quelcom semblant.

  La traducció de docs.krita.org és megagegant i l'aniré revisant, no puc fer
tot el que tinc pensat fer. Per a fer-ho tot caldrien moltes més mans.

> Espero que això ajudi a millorar aquesta traducció.

  Ajudar, el  que es diu ajudar... ens confirma el que fem ara, però a mi
m'entra salivera. :-)

  M'explico: si creu que ens pot ajudar seria molt preuat i interessant.

  D'altra banda, us comento a tots, si algun usuari del programa -digueu que
ho sou- ens pot criticar qualsevol terme, això serà or en mà per a tothom.

  Personalment no deixaré de consultar texts en línia sobre el tema.

  Atentament
Dubta que les estrelles siguin foc.
Dubta que el Sol es mogui.
Dubta que la veritat sigui mentida.
Però no dubtis mai que t'estimo.
	- William Shakespeare

No se n'ha de posar massa
	- A grandmother on the TV show "Las recetas de Julie"