[kdecat] Clics dels botons del ratolí

Pau Iranzo pau at somgnu.cat
Fri Jan 29 21:23:01 UTC 2010

Bones,

Bé, entenc que com a equip ja havíeu pres la decisió anteriorment fins i
tot a aquesta discussió. Pel que em va semblar, ningú no va mostrar cap
argumentació desfavorable a l'adopció dels termes X-clicar i per tant
vaig creure adient cercar-la i exposar-la. Comprenc els vostres
arguments, com ja he comentat abans, sobretot respecte al problema que
ens representa a l'hora de traduir cadenes curtes.

No obstant, també crec interessant veure què han fet altres llengües
llatines: portuguès, francès, italià en aquest cas. Sembla lògic que la
construcció fora semblant (això no vol dir que no puguem ser els primers
en innovar, evidentment).

Com que tenia curiositat, m'he baixat les traduccions d'aquests equips i
m'he trobat amb:

Francès:
#: tips.cc:18
msgid ""
"<p>You may rename or delete a person, location, keyword or similar by
\n"
"right-clicking on the item in the image property dialog.</p>\n"
msgstr ""
"<p>Vous pouvez renommer ou effacer une personne, un lieu, un mot-clé ou
"
"autre\n"
"en cliquant sur l'élément avec le bouton droit dans la fenêtre des "
"propriétés de l'image.</p>\n"

Castellà:
[...]
"<p>Puede renombrar o eliminar una persona, ubicación, palabra clave o "
"similar\n"
"haciendo clic derecho en el elemento en el diálogo de propiedades de
imagen."
"</p>\n"

Portuguès:
[...]
"<p>Você mudar o nome ou remover uma pessoa, localização, palavra-chave
\n"
"ou outro item semelhante se carregar com o botão direito na janela de
\n"
"propriedades da imagem.</p>\n"

Italià:
[...]
"<p>Puoi rinominare o eliminare una persona, luogo, parola chiave o
simili\n"
"facendo clic destro sull'elemento nella finestra di dialogo delle
proprietà "
"dell'immagine.</p>\n"

Veient això, i si haguera de fer una proposta alternativa a la llaaaarga
cadena "fer clic amb el botó dret", jo proposaria, seguint les
traduccions italiana i espanyola, "fer clic dret" o "fer clic esquerre".
Se m'acaba de passar ara mateix pel cap i tampoc tinc gens clar que siga
realment una bona opció (a nivell lingüístic):

Dretaclicar -> 11 caràcters (0 espais)
Fer clic dret -> 13 caràcters (comptant els dos espais)

De fet, crec que ho plantejaré a la llista de Softcatalà per veure què
en pensen. Tinc clar que vosaltres ja teniu la vostra decisió presa :),
però a Softcatalà no fa el pes el tema de X-clicar, supose que alguna
altra caldrà que agafar al final...

Salut!

Pau

El dv 29 de 01 de 2010 a les 18:03 +0100, en/na Manuel Tortosa va
escriure: