[kdecat] Save as

Joan Sanz joansanzrab at gmail.com
Mon May 7 10:10:51 UTC 2007

Hola Raül. Sent dir-te que no m'estàs contradient a mi, sinó al DIEC i als
diccionaris de l'Enciclopèdia Catalana.

I en el cas de l'anglès, tal com mostra aquesta definició del diccionari del
GREC, la correspondència amb "as" no es definitiva per a decidir: "as" es
refereix tant a l'opció correcta, (definicions 1-3, sobretot la darrera),
com a la que correspon a "com a" (def. 4a), que si no és incorrecta és segur
que és incompleta: "en qualitat de" no cobreix el cas del canvi de nom, i si
cobreix el canvi de format, ho fa malament, de manera forçada.

D'altra banda, és evident que "com" no és només un 'comparatiu': abans que
significar "de la mateixa manera que" significa "de la manera que", com és
natural.

*1 *ADV De quina manera. *Ja sé com anar-hi. Com t'ho has fet, això? Com has
canviat! *

*2 *ADV De la mateixa manera que. *Negre com la nit. Fes com si jo no hi
fos. Vaig presentar-m'hi com aquell que no sap res. *

*3 *ADV De la manera que. *Fes-ho com et sembli. *

*4 **com a *En qualitat de. *Hi anirà com a secretari. *

*5 **com a *En concepte de. *Dóna-li mil pessetes com a paga i senyal. *

*6 *CONJ Pel fet que (generalment seguit de *que*). *Com que no arribaves,
me n'he anat. *

*7 *M Manera com. *Saber el com i el perquè d'un fet.

**Anglès: *how; (*de la mateixa manera que*) as, like; (*de la manera que*)
as. *Fes-ho com vulguis*, do it as you like; *com a *(*en qualitat de*) as;
*com ara* for example, by way of example; *com que *as, since; INTERJ what!;
*el perquè i el com de* the whys and the wherefores of

El 07/05/07, Sebastià Pla i Sanz <sps at sastia.com> ha escrit: