[kdecat] Propostes de traduccions pel KDE4 (millores)

Raül Garrigasait rgarrigasait at gmail.com
Mon Jun 11 19:20:33 UTC 2007

Hola,

El 11/06/07, Orestes Mas <orestes at tsc.upc.edu> ha escrit:

> [...]
> del
> processament del senyal.

> Aquesta la veig forçada, i de llargada massa diferent. Per tal de no fer
> (només) crítica destructiva, puc proposar un terme que se m'acaba d'acudir
> ara, malgrat que em fotreu la cavalleria per sobre: "programet". Té
> l'avantatge que és un xic més curt que "miniaplicació", vol dir el mateix,
> acaba igual que el terme anglès ("-et"), per la qual cosa es pot fer una
> associació mental més ràpida entre els dos termes.
> Espero que disculpeu l'excés d'egocentrisme i petulància de posar-me al

Tens raó que és una traducció semànticament perfecta, però així d'entrada em
sona una mica estrany, com si es tractés d'un programa de broma... no sé si
m'hi podria acostumar. Com ho veieu els altres?

> clipboard -> Ara tenim dues traduccions: porta-retalls, portapapers.
>
> porta-retalls em sembla bé, i a més segons les aportacions d'altres
> membres
> sembla que hi ha consens. Per cert, hi aniria el guionet al mig? Sembla
> que
> molts guionets es van eliminar fa uns anys, i allò que abans era ex-alumne
> ara es diu exalumne. Si es diu "portapapers", no s'hauria de
> dir "portaretalls"?

Tens raó que fa uns anys es van eliminar molts guionets, però quan el segon
element del compost comença per erra i el primer no és un prefix com anti-,
etc., es manté el guionet per indicar que es tracta d'una erra múltiple
(forta). Per exemple: busca-raons, compta-revolucions, no-res, etc. Per
tant, cal escriure "porta-retalls".

> Això de "sempre que l'espai ho permeti" és molt eteri. D'altra banda, què
> hi
> hem de posar a les barres de títol de les finestres, on surt el nom de
> l'aplicació? També "el Konqueror"?

A les barres de títol, crec que no s'hi hauria de posar, l'article. Quan
parlo del meu amic Joan, dic "el Joan", però al seu DNI (l'equivalent de la
barra de títol d'un programa) hi posa "Joan", sense article.

Salut,
Raül