[kdecat] Propostes de traduccions pel KDE4 (millores)

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Wed Jun 13 18:07:29 UTC 2007

El 11/06/07, Orestes Mas <orestes at tsc.upc.edu> ha escrit:
> [...]
> [...]
>
> Aquesta la veig forçada, i de llargada massa diferent. Per tal de no fer
> (només) crítica destructiva, puc proposar un terme que se m'acaba d'acudir
> ara, malgrat que em fotreu la cavalleria per sobre: "programet". Té
> l'avantatge que és un xic més curt que "miniaplicació", vol dir el mateix, i
> acaba igual que el terme anglès ("-et"), per la qual cosa es pot fer una
> associació mental més ràpida entre els dos termes.
> Espero que disculpeu l'excés d'egocentrisme i petulància de posar-me al nivell

Hola,

     com a traducció d'applet, tan bona és "miniaplicació" com
"programet"  :)  La qüestió és que miniaplicació està normalitzada i
bastant consolidada. P.ex. si no recordo malament, a la traducció
catalana del MSOffice s'utilitza "miniaplicació", entre d'altres
llocs. Tens raó en que poden haver-hi problemes de llargada. Però en
aquest cas, i com a excepció,
sempre es podria deixar "applet".

> [...]
>
> Jo ho deixaria com "endollable", que em sembla una traducció molt encertada, i
> li plantejaria al TERMCAT.

     Crec que tu, Orestes, i en Sebastià teniu algun contacte al
TERMCAT. Podeu fer vosaltres la consulta? O si voleu, em passeu l'adreça
i ja faig jo la consulta.

     Salutacions a tots!