Re: KDE takvimindeki resmi ve dini günler

Ömer Fadıl USTA omerusta at gmail.com
24 Mayıs 2017 Çar 02:02:38 UTC

> Selam,

Selam dostum,

> Bunun dogrulugu nedir? Mesela, Vikipedi'deki kaynaga göre Sevval 1 Ramazan
> kabul ediliyor.

Evet ramazan bayrami 1 sevval kabul ediliyor ama oradaki sikinti 2
farkli konudan kaynakliydi diye
hatirliyorum. Sonucta ilgili commiti 4 sene once yaptim yanlis
hatirliyor olabilirim.

O donem ki 2 sikinti sunlardi :
1- Araplarin ramazan baslangic takvimi ile bizim diyanetin hesaplamasi
farki nedeniyle
ramazan baslangiclari birbiri ile uyusmuyordu bu nedenle dogal olarak
bitis yani ramazanbayrami
tarihleri 1 2 gun farklilik gosteriyordu. Muhtemelen ilgili commenti o
nedenle yaptiydim.

2- Ve yine yanlis hatirlamiyorsam ilgili tarihte KDE de hicri takvim
sistemi yeni gelmisti ve sikintilari
vardi. Bu nedenle de farkli bir tartisma vardi kullanilip
kullanilmamasi yonunde.

Simdi kontrol ettigimde diyanetin takvimi ile hicri takvimin uyustugu
gorunuyor yani
hicri degerleri kullanabiliriz gibi. Ama simdi ki durumda KDE altinda
hicri takvim destegi konusunda
hicbir bilgim yok cunku ilgili tarihlerde KDE4 mevcuttu ve yeni KF5
ile birlikte KCalendarSystem
ne oldu veya KF5 de hicri takvim kullanim imkani varmi hicbir bilgiye
sahip degilim.

Volkan senin vaktin varsa bunu bir arastirabilir misin ? Ozellikle
arap lokali bu holidays zimbirtisini
nasil kullanmis bakabilir misin ?

Veya Volkan senden soyle birsey rica etsem , su siralar sistemimde
linux kurulu degil ( ayip ayip )
bu nedenle sana zahmet oncelikle Hasan in hazirladigi dosyayi commit
edelim hemen akabinde
sen vakit bulursan o arap lokalinin nasil kullandigini gorup sendeki
elimde hala kopyasi var dedigin
dosyadaki ilgili duzeltmeleri hakanin dosyaya patchleyip son seklini
tekrar commit edebilir misin ?

Ömer Fadıl Usta
PGP key : 0xfd11561976b1690b
about.me/omerusta