Re: kde5 çevirileri

Volkan Gezer volkangezer at gmail.com
18 Eyl 2014 Per 10:56:54 UTC

Merhaba,

15 Eylül 2014 10:45 tarihinde Necdet Yücel <necdetyucel at gmail.com> yazdı:
> Selamlar,
>
> Kısaca kendimi tanıtayım; Çanakkale 18 mart üniversitesinde öğretim elemanı
> olarak çalışıyorum. Halen lxde, xfce, enlightenment ve libreoffice çeviri
> ekiplerinde yer alıyorum. Daha çöce birlikte çalıştığım 4 arkadaşımla
> birlikte KDE çevirilerine katkı vermek istiyoruz.

Oncelikle hos geldiniz...

Sizi ayni zamanda XFCE ve LibreOffice cevirilerinden de taniyoruz :).

> Başlamadan önce listeye KDE 5 için çevirmeye nereden başlayalım diye
> danışalım istedik. http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kf5/team/tr/
> adresindeki bütün dosyaları kısa bir sürede bitirmeyi planlıyoruz. Acil
> olarak işaretlediğiniz başka dosyalar varsa onların da üzerinden geçebiliriz
> hızlıca. Belki Help kısmının da çevirisine bakabiliriz.

Su an yogunluktan dolayi maalesef cevirilerle pek ilgilenemiyorum.
Ayrica bildigim kadariyla su an framework 5 uzerinde calisan da yok.
Bu yuzden tabii ki yardimlariniza ihtiyacimiz var.

> Diğer projelerde pootle kullanıyorduk, burada takip edeceğimiz yolu
> okuyabileceğimiz bir adres verebilirseniz o da çok iyi olur.

KDE4 serisini transifex uzerinden cevirmeye baslamisken Hasan
arkadasimiz daha kolay yonetimi olan farkli bir proje adresi sundu
(yine transifex uzerinden). Bu yuzden cogu projeyi kaldirmak durumunda
kaldim. Onun da belirttigi gibi yuzlerce ayri projenin denetlenmesi ve
indirilmesi cok zor.

KDE5 icin ise henuz bir sistem kullanmiyoruz. Dogrudan SVN uzerinden
cevirileri yapiyoruz. Cevirileri indirmek icin yardim isterseniz bana
ulasabilirsiniz.

Ceviriler bana ulastiktan sonra da gozden gecirip dogrudan gonderirim.

> İyi çalışmalar diliyorum

Tekrar tesekkurler ve simdiden kolay gelsin.