Lokalize betikleri

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
Wed Feb 13 12:11:00 UTC 2013

Merhaba,

Lokalize'nin betik desteği [1] olduğunu biliyordum ama yakın zamana
kadar pek ilgimi çekmemişti. Geçen gün KDE ile ilgili birkaç çeviri
yaparken bazı tekrar eden davranışlarımı kolaylaştıracak betiklerin
olması fikri çok cazip geldi ve birkaç deneme yaptım [2].

Şu anda mükemmel olmasalar da çalışan üç betiğim oldu [3]. Bunlar
aşağıdaki işleri yapıyor:

* Kaynak Metni Tarayıcı Üzerinde Google Translate'te Çevir
* Kaynak Metni Gömülü Olarak Google Translate'te Çevir
* Kaynak Metnin Anlamına Tureng'de Bak

Bu betikleri KDE'ye gönderebilir miyiz? Şuna benzer bir dizin [4]
içinde olması betiklerin herkesçe (örneğin diğer KDE yerelleştirme
takımlarınca) daha kolay görünmesini sağlayacaktır.

Ayrıca başka betik fikri olan var mı? Belki bunları da ben veya başka
biri gerçekleştirebilir. Bunun dışında yazdığım betikleri test edip
varsa eksiklerini söyleyebilirseniz sevinirim.

[1] http://docs.kde.org/stable/en/kdesdk/lokalize/scripting.html
[2] https://plus.google.com/113435503145887565355/posts/Vhg2iGM64Gj
[3] https://github.com/maidis/tr-lokalize-scripts
[4] http://websvn.kde.org/trunk/l10n-kde4/ru/lokalize-scripts/