[Kde-i18n-sr] Пеглање терминологије: drive

Slobodan Terzić githzerai06 на gmail.com
Пет Сеп 24 22:02:44 CEST 2010

> А шта ћемо ако налетимо на „floppy drive unit“ :))

Sad me, eto, podseti i na „pogonsku jedinicu“ (upotrebaljava se mahom
pri govoru o motorima). :)

Kakobilo, samo bih hteo da dodam da bi, ako već negde mora da se
prilagođava, u svakom slučaju dao prednost pojmu „unit“ ispred „drive“,
jer „unit-a“ ima više (počnemo od CPU, GPU, ALU, da ne pričam o
jedinicama mere).

Takođe, ovo „drive“ povlači sa sobom i onu antičku dilemu o pojmu
drajver (driver), tako da i pored sve dobre volje da se upotrebi nešto
drugo, ne bih tako lako otpisao drajv. :(

Sad malo pisanoog razmišljanja: ako uzmemo u obzir pojam GPU (Graphics
Processing Unit), vrlo lako je doći do zaključka da se ne radi o samo
jednom fizičkom elementu već o sklopu, mehanizmu, sprezi za obradu
grafike koji sačinjava mnogo manjih elemenata (sam grafički procesor,
memorija, RAMDAC, konektori, itd.), i mislim da tu „jedinica“ sasvim
odgovara onom značenju na koje svi mislimo.

Na drugoj strani imamo „drive“, koji zapravo jeste „jedinica“, ali
kakva? Da li se može reći da je „drive“ jedinica koja ima svoje
zasebno manje kućište u većoj celini kao što je kućište računara.

Dakle, na primeru, uzmemimo DVD jedinicu koju sačinjava ceo sklop
hardverskih (pa i softverskih) komponenata, a pod „drive“ se misli na
onaj deo da ju je moguće u celosti kao nezavisnu jedinicu izvući iz
računarske celine, bez kompromitovanja samog sistema (dakle: računar
će i bez DVD jedinice i dalje nastaviti da radi).

Ne znam da li sam dovoljno dobro objasnio zamisao, i da li ikako može
pomoći, ali čisto kao tema za razmišljanje. :)

Pozdrav,
Githzerai.