[Kde-i18n-sr] Листа наспрам списка

Часлав Илић caslav.ilic на gmx.net
Сре Окт 6 21:58:07 CEST 2009

> [: Terzić Slobodan :]
> Једини закључак до кога сам дошао (а моја логика закључивања је врло
> специфична, као што сте могли да закључите :) ) јесте да употреба неког од
> ових појмова зависи од рода пратеће именице [...]

А бре, бре :)

Листа је нешто трајно, што постоји само по себи, што корисник одржава
повремено убацујући и избацујући ставке. Значи: листа контаката (у
адресару), листа нумера (у плејерима), црна и бела листа (спам филтери),
листа контроле приступа (фајл системи), повезана листа (у програмирању),
итд.

Списак је нешто необавезно, привремено, један могући начин представљања
информације: „Изаберите штампач са списка лево...“, „Очисти списак скоро
отвараних докумената...“, „Списак пречица са тастатуре показује везе...“

Другачије, листа је оно што „гради појмове“ — већину примера које сам навео
уз листу има смисла дефинисати у неком појмовнику, а примере за списак
очигледно не.