[Kde-i18n-sr] Amarok

Slobodan Terzić githzerai06 на gmail.com
Чет Нов 18 02:19:44 CET 2009

Pozdrav,

Reko da se i ja javim oko ovoga, jer sam znao da će pre ili kasnije neko da
bane sa ovim pitanjem. :)
U ovom slučaju apsolutno nije problem u prevodu, „ponovljivo pojačanje“ sasvim
dobro opisuje „replay gain“. Problem je uzvodno, jer Amarok zapravo nema
ponovljivo pojačanje. :)
Ono što radi ta opcija je privremeno ujednačavanje  jačine zvuka svih numera u
trenutnoj listi numera (prema naznačenoj numeri ili albumu), dakle jačina će
direktno zavisti od prve pesme ili albuma koji se pusti, i uzimaće se u obzir
samo tokom tog puštanja, a postoji iz prostog razloga da korisnik ne bi morao
svaki čas da „šalta“ potenciometar pri promeni numere.  Ta opcija se u drugim
plejerima, pa i čupalicama/rezalicama optičkih medija, obično zove
„normalizacija“ („normalize“, „volume normalization“).
„Ponovljivo pojačanje“, sa druge strane, podrazumeva povratnu informaciju,
koja se dopisuje reprodukovanom fajlu, i koja omogućuje, bukvalno, ponavljanje
podešenja jačine zvuka i pri svakom narednom puštanju.

Nažalost, činjenica je da se programeri često razbacuju izrazima koje ni sami
ne umeju da definišu, a prava posledica toga se oseti upravo prilikom
prevođenja istih. Moj prvi prevod ovog izraza je bio „kontrola zvučnog
opsega“, jer je prilično neodređen i izbegava pravljenje razlike između
gorepomenuta dva. Časlav je odabrao da ide sa preciznim prevodom, i tu ne mogu
ništa da zamerim. :)

A ako bude većih demonstracija po ovom pitanju, uvek može da se ostavi „riplej
gejn“ pa šta bude...

E sad, treba očekivati povratnu spregu od korisnika, mada obzirom da je prošlo
bar dva meseca otkako je izraz uvršten u Amarok, nešto nisam optimističan....

P.S. Ajde kad sam tu: šta mislite o tome da da se prevede kao „predpojačanje“,
odnosno „režim predpojačanja“? Nešto razgledam, i čini mi se da ne bi bilo
sukoba na drugim mestima. Jeste da nije precizno, ali nekako mi deluje lakše
sa jednim opštim izrazom rešiti problem, nego razbijati glavu za svaki
pojedinačan slučaj. Ako ima zainteresovanih.... ;)

Pozdrav,
Githzerai.