[Kde-i18n-sr] Kde-i18n-sr Digest, Vol 23, Issue 4

Terzić Slobodan githzerai06 на gmail.com
Уто Авг 6 14:34:22 CEST 2009

> Алтернатива је да отворимо ризницу за преводе на гиту, па да скроз
> заобиђемо тај проблем.
>
> С обзиром на број активних преводилаца, нисам сигуран да баш вреди то
> радити, али увек постоји могућност да се уради.

Mislim da, iako deluješ u najboljoj nameri ,nisi u potpunosti sagledao i
razumeo postojeći sistem prevođenja. ;)

Sistem za kontrolu revizija se već koristi. To nije Git, već Podverzija (SVN),
a kod/prevod je javan i dostupan svima. U kombinaciji sa GNUovim gettekst
formatom za prevode, kao i alatkama Pologije (koja je takođe dostupna svima),
to omogućava čak i mnogo više od onoga što si naveo.

Problem koji imaju prevodioci K okruženja površi trenutno nije u nedostaku
kvalitenog sistema i alatki za pevođenje, već u nedostatku adekvatne
dokumentacije. Ovde se, svakako, ne može uputiti zamerka isključivo našim
prevodiocima, jer je dokumentacija uopšteno oskudna, nedovoljna i, neretko,
zastarela (na http://techbase.kde.org/Localization/Tools/Pology nedostaje ...
pa, praktično ono najpotrebnije). Tako da imamo situaciju u kojoj se novajlije
odmah na početku često upletu u vrlo zamršen krug tehničkih pojmova i izvedbi,
koji umeju da zaplaše i odbiju od daljeg učešća u prevođenju.

Sa druge strane, iskusniji prevodioci su vrlo predusretljivi, i novajlija koji
je spreman da istraje će sigurno dobiti pomoć (kao što je Časlav u više
navrata upućivao mene oko tehnikalija).

Dakle, problem nije u nedostacima ili složenosti postojećeg sistema, već u
prostom obimu gradiva koje jedan početnik mora da savlada kako bi se upustio u
prevodilačke vode.
Ako izumemo sve tehničke razlike, prednosti i mane, promena sistema rada
jednostavno neće ukloniti potrebu da se nauči i taj novi sistem.
Ono što mi možemo učiniti po tom pitanju jeste olakšavanje rada kroz pisanje
početniku razumljive i korisne dokumentacije. Posle se sve slaže samo od sebe.
;)

Pozdrav,
Githzerai.