Re: Conversii din „î” în „â”

Florin Catalin RUSSEN cfrussen at yahoo.co.uk
Wed Dec 9 23:15:14 UTC 2015

Salut,

KDE s-a tradus de la început cu grafia limbii române clasice : î și sînt

Nu vreau să reiau dezbaterea, însă dacă decizia Academuei Române din
1993 ar fi fost luată pe baze științifice aș mai fi acceptat-o, însă a
fost luată pe motive politice de genul „noi nu am fost comuniști”.

Interesează-te și tu (voi) despre cum s-a ajuns să se scrie românește cu
alfabetul latin și o să aflați că limba română este o limbă fonetică
prin definiție. Adică se scrie cum se aude, sau științific fiecărui
fonem (sunet unitar al limbii) îi corespunde o grafie (o desemnare
grafică sau literă).

Prin urmare explică-mi dumneata de ce avem 2 grafii pentru același sunet
: î !!! Ca să nu mai vorbim de încălcarea propriei reguli a lui „â” cînd
scrii cu î în mijlocul cuvîntului cînd e vorba de cuvinte compuse:
reîntregit sau neînfricat :)

Așadar norma AR nu e decît o convenție de grafie, din nefericire nu
neapărat corectă dpdv științific :(
Scrierea cu î este și corectă științific și mai simplă de reținut și
aplicat!

Decizia de a folosi grafia limbii române reformate după 1993 trebuie
luată prin consultare, nu am găsit urmă de o așa decizie în arhivele listei!

Doriți asta, fie! Însă facem un fork să avem și grafia clasică, și nu
veche, aia veche e cu alfabetul chirilic românesc ;)

La 03.12.2015 01:52, Viorel-Cătălin Răpițeanu a scris: