Re: Conversii din „î” în „â”

Viorel-Cătălin Răpițeanu rapiteanu.catalin at gmail.com
Thu Dec 3 00:52:35 UTC 2015

Salutare,

> Stai coane, ce faci?
> Cine a aprobat utilizarea â/sunt?
Nu cred că este vorba de aprobat acest lucru. În prezent atât în România
cât și Moldova (cel puțin lucrările științifice și publicațiile), se
folosește „â” din „a” în locul lui „î” din „i” și „sunt” în loc de „sînt”.
Singurele excepții de la această regulă (din câte știu eu) sunt o parte din
școlile din Republica Moldova care nu s-au adoptat la noua ortografie și
care încă predau după modelul vechi.

> Vreți asta (că tot bîzîiau unii pe listă) faceți un fork și lăsați rămâna
clasică în pace.
Fork la ce? SVN? Limba română din 1993 folosește â din a, iar Academia de
Științe a Moldovei folosește regulile noului DOOM de prin jurul anului 2011
(aș dori să fiu corectat în punctul acesta dacă greșesc). Româna clasică nu
se mai folosește în România din '93.

Referințe pe care am putut să le găsesc rapid:
http://www.timpul.md/articol/cum-si-de-ce-scriem-cu-a-din-a-sau-cu-i-din-i-24370.html
http://www.akademos.asm.md/files/Modificari%20in%20ortografia%20limbii%20romane.pdf
http://www.timpul.md/ - Toate articolele folosesc noua ortografie.

P.S.: Dacă ar trebui să se facă un fork la repo-ul limbii române, versiunea
care ar folosi „î” din „i” în favoarea lui „â” din „a”, ar trebui numit
„Româna veche”.

Cu respect,
Viorel-Cătălin Răpițeanu

În data de 3 decembrie 2015, 02:04, Florin Catalin RUSSEN <
cfrussen at yahoo.co.uk> a scris: