widget

Florin Boariu boariu at gmx.net
Thu Mar 17 16:47:51 CET 2011

On Thu, March 17, 2011 2:18 pm, Catalin Florin RUSSEN wrote:

> Poți să dai un exemplu concret de „control grafic”? Mi-e teamă că
> nu am priceput explicația controlului grafic „checkmark”.

http://www.digitalfanatics.org/e8johan/projects/widgets/

Toate controalele grafice din familia Qt se numesc "widgets", si asta cam
din anii 2000, de pe vremea lui KDE1/KDE2. De fapt, as vrea sa merg asa
departe intru cat sa pretind ca, istoric, "widgeturile/miniaplicatiile"
(de la categoria b) se numesc "widget" pentru ca sunt de fapt doar niste
controale complexe, original de tip (a) -- cel putin din punct de vedere
tehnic. Cu timpul, or fi evoluat in forme din ce in ce mai complexe (de
exemplu "clock widget" -- e un control, sau e o aplicatie?), facand
granita intre controale si aplicatii din ce in ce mai stearsa...

> Nu prea cred că în informatică „widget”-ul ar avea și alt sens
> în afară de cel
> explicat mai sus. Cel puțin eu nu l-am întîlnit pînă acum.

Din nou, vezi documentatia Qt (incepand cu versiunea 1.0 pana in
versiunile actuale...).

Florin.