widget

Catalin Florin RUSSEN cfrussen at yahoo.co.uk
Thu Mar 17 15:18:24 CET 2011

> a. un widget poate  fi un element grafic elementar, fundamental, de baza,
> precum un checkmark  -> adica un 'control' grafic

Poți să dai un exemplu concret de „control grafic”? Mi-e teamă că nu am priceput
explicația controlului grafic „checkmark”.

> iar despre francezi numai de bine
>
> souris = soarece =  mouse
> ordinateur = calculator = computer

Nu înțeleg nici fraza asta, este ironie?

> asa ca 'vignette active'...  nu cred ca e o surpriza, insa cu siguranta se
> refera la semantica b) de mai  sus si nu la a)

Într-adevăr, definiția se referă la acele miniaplicații, cu funcționalități
limitate, prezente în interfața grafică și care în general prezintă informația
într-o formă condensată: „outil logiciel interactif associé à un élément
graphique, qui  permet d'afficher, sous une forme condensée, certaines
informations  pouvant renvoyer à des données plus détaillées contenues dans
l'ordinateur ou fournies par un site de l'internet”

Nu prea cred că în informatică „widget”-ul ar avea și alt sens în afară de cel
explicat mai sus. Cel puțin eu nu l-am întîlnit pînă acum.
Sensul care-mi vine în minte pentru „widget” este un fel de cardan indicator de
bord, care-ți afișează un anumit tip de informații în timp real.

Numai bine,
Cătălin