[Kde-i18n-pt_br] Re: On-line e e-mail

Fernando Boaglio boaglio em gmail.com
Quarta Dezembro 15 01:55:42 CET 2010

Não acho que vale a pena mudar, pois antigamente mesmo em inglês se escrevia
e-mail, ou ainda soft-ware, mas com o tempo e uso o hifen foi desprezado.

O próprio Donald Knuth (um dos pais da computação) comenta em sua página:

*Newly coined nonce words of English are often spelled with a hyphen, but
the hyphen disappears when the words become widely used. For example, people
used to write ``non-zero'' and ``soft-ware'' instead of ``nonzero'' and
``software''; the same trend has occurred for hundreds of other words. Thus
it's high time for everybody to stop using the archaic spelling ``e-mail''.
Think of how many keystrokes you will save in your lifetime if you stop now!
The form ``email'' has been well established in England for several years,
so I am amazed to see Americans being overly conservative in this regard.*

http://www-cs-faculty.stanford.edu/~uno/email.html

Fernando Boaglio