Kde-i18n-nl Digest, Vol 134, Issue 2

Max Roeleveld max at dnzm.nl
Mon Feb 22 13:46:26 GMT 2021

Op maandag 22 februari 2021 13:00:02 CET schreef kde-i18n-nl-request at kde.org:
> Ik heb de typo verbeterd en de zin aangepast, deze liep inderdaad niet goed.

Top!

Mocht ik nog meer dingen tegenkomen, hoe zien jullie die dan het liefst
binnenkomen? Gewoon melden, vertaling mee in de mail, patch op een PO-bestand?

Ik ben, voor zover ik al eens wat met vertalingen gedaan heb, vooral gewend
aan projecten die Weblate of iets soortgelijks gebruiken, dus dit is voor mij
ook even nieuw.

> Een beeld van het vertaalwerk voor KDE naar het Nederlands is te vinden op:
>
> https://l10n.kde.org/team-infos.php?teamcode=nl
>
> waar je dan de zes koppelingen ergens bovenaan kunt aanklikken om de
> statistiek van de verschillende onderdelen te bekijken.

Wat zijn dan de meest interessante statistieken, of hoe moet ik de flow voor
me zien? Stroomt het van trunk door naar stable, of andersom, of staan die
twee volledig los van elkaar?

Ik ben zo in de gauwigheid ook niet een pagina tegengekomen waar dat
beschreven staat, als die er wel is dan houd ik me aanbevolen.

Vriendelijke groet,

Max