[kde-i18n-lt] host ir port

Aurimas F. aurimas_f at ktv.lt
Ant Gegužė 17 07:28:10 CEST 2005

Sveikas Dovydas,

DS> „Socket" yra taipogi mįslingas terminas, ne mažiau mįslingas kaip ir
DS> „port". „Socket" labai susijęs su „port".
Port -  A logical or physical construct in and from which data are transferred.

Socket is the BSD method for accomplishing interprocess communication (IPC).
Vėliau adaptuotas ir kitose operacinėse sistemose, dabar apibrėžimas
ir be BSD būtų teisingas.

DS> Kažkur mačiau „socket" vertimą „mova". Keistokai skamba. Alkonas dar
DS> pateikia „prievamzdis", „žiotys", „patronas". Visi jie nelabai limpa.
DS> Peržvelgiau komp_lt archyvą nuo 2000 metų. Vienintelis pasiūlymas
DS> „socketui" tebuvo „lizdas". Na o dėl „port" vyko ginčai dėl dviejų
DS> terminų - tų pačių „prievadas" ir „jungtis".

DS> Aš esu linkęs „jungtį" palikti „portui" ir versti taip:
port ->> jungtis (jungties nr.)
socket ->> lizdas
lietuvių - anglų žodynas siūlo šitaip.
http://aldona.mii.lt/pms/terminai/term/z2odynas.html
prievadas
Sąsaja, per kurią persiunčiami duomenys tarp kompiuterio ir išorinių
jo įrenginių (pvz., į spausdintuvą, iš skaitytuvo), į kitą kompiuterį,
tinklą ar iš kito kompiuterio, tinklo ir pan.

Pavyzdžiai: duomenų prievadas, dvikryptis prievadas, įtaisytasis
prievadas, komandų prievadas, lygiagretusis prievadas, nuoseklusis
prievadas, optinis prievadas, spausdintuvo prievadas, universalusis
prievadas, vaizduoklio prievadas.

http://www.lietuvybe.org/?menuid=Zodynai&submenu=terminai&word=p#terminai
port  prievadas, jungtis
socket vertimo nepateikia.

http://www.likit.lt/all/an_lt/zod_p.html
port prievadas

http://www.likit.lt/all/an_lt/zod_s.html
socket jungtis, lizdas

Skirtingi žodynėliai - skirtingi vertimai...

Manyčiau, kad nė vienas terminas nėra prigijęs ar bent plačiai
paplitęs. Štai pavyzdžiui VU Kompiuterinių tinklų architektūros
dėstytojos teikiama informacija.
http://uosis.mif.vu.lt/~jurgita/cna/cna_questions04.html
http://uosis.mif.vu.lt/~jurgita/cna/ND2005.html
Kai kurie terminai yra sulietuvinti, bet skliaustuose pateikiamas
angliškas terminas, tačiau nei port, nei socket vertimų neturi.

--
Pagarbiai,
 Aurimas                            mailto:aurimas_f at ktv.lt