[kde-i18n-lt] KDE stiliaus vadovas

Dovydas Sankauskas laisve at gmail.com
Sek Birž 12 23:11:09 CEST 2005

On 6/7/05, Donatas G. <ziogelis77 at takas.lt> wrote:
> Kažkada Dovydas pateikė pasiūlymų KDE stiliaus vadovui, kurių neaptarėme.
> Manau, metas prie jų sugrįžti:

> Kol kas tai proxy yra proxy... Kaip darom: versčiam į pavaduojantį,
> atstovaujantį, ar išvis neverčiam?

Manau, kad atstovaujantis serveris yra labai taiklus pasiūlymas.

> Sutinku. Jei niekas neprieštarauja, pataisysiu stiliaus vadove.

„Paleisti" kartais yra nepakeičiamas – tada, kai kalbama apie
programos vykdymo pradžią (paleistį). Tada žodis „vykdyti" neišlaiko
reikiamo prasmės niuanso. Bet dažniausiai „vykdyti" tinka geriau.

> Ar tikrai? Ką gi, galima pataisyti.

Diskusijose buvo argumentuojama, kad (iš)saugoti tai apsaugoti kažką
nuo kažko. „Įrašyti bylą" geriau atitinka šio veiksmo prasmę. Čia
nieko nuo nieko saugoti nereikia.
Mane šie argumentai pakankamai įtikino.

> pritariu
> pritariu
> pritariu
> Man irgi patinka.

> Mes kažkada su Darium diskutavom, kai dar tebuvom vos ne dviese.
> „Konfigūruoti" yra tinkamas tarptautinis žodis. „Configuration" galima versti
> ir „konfigūracija" (konfigūravimo padarinys) ir „konfigūravimas", tuo tarpu
> „derinti" - ok, o vat „derinimas" - jau neskamba. Dėl to ir apsistojom prie
> „konfigūravimo".

 Veiksmažodis „derinti" yra puikus, daug geresnis už „konfigūruoti" ar
žalkausko (?) siūlomą „tinkinti". Daiktavardis „derinimas" tikrai jau
nebe toks gražus. Savo verstose bylose, atrodo, aš nuosekliai
nesilaikiau vieno vertimo ir gali būti, kad kai kur primakalavau
„derinimą" maišydamas su „parinktimis". Bet „parinktys" – tai
„options".
Angliškuose tekstuose terminai options ir configuration vartojami
vienas vietoje kito be jokių problemų. Kažin, ar būtų leistina abu
šiuos terminus versti vienu žodžiu – „parinktys"?

Gal kas turi čia kokių nors pasiūlymų?

> Nuo savęs pridėsiu, kad radau prieštaravimą:
> manager > tvarkyklė
> driver > tvarkyklė [o ne: valdyklė]
>
> „Manager" manau visai tinka versti „tvarkyklė". O kaip dėl „driver"? tada
> belieka valdyklė?

Driver vertimas „tvarkykle" jau pakankamai nusistovėjęs, būtų gerai
čia nieko nebekeisti.

--

Dovydas Sankauskas