Traduccions dels llocs web de KDE de la variant valenciana

Antoni Bella Pérez antonibella5 at yahoo.com
Thu Oct 13 14:07:12 BST 2022

  Hola,
  El motiu per a esborrar els webs és?

  Sempre en les preferències de l'aplicació, digue'ns quina empresa i podrem ser més específics.

Sent from Yahoo Mail on Android

  On dj., d’oct. 13, 2022 at 12:58, Joan Maspons<joanmaspons at gmail.com> wrote:   Em sembla bé la proposta d'eliminar les traduccions de la variant valenciana de les webs.
Sabeu com funciona la selecció d'idioma en funció de les preferències del navegador en el cas que l'usuari hagi escollit català de València? Mostra la pàgina en català? (ja se que ho puc provar però si algú ja ho te configurat... mínim esforç)

Missatge de Josep M. Ferrer <txemaq at saragata.net> del dia dc., 12 d’oct. 2022 a les 12:28:

  El 12/10/22 a les 0:25, Antoni Bella Pérez ha escrit:

    Hola,
    Bé! A mi m'ha sonat molt fort. Sí.
    Al tema:
    Totes les web han estat acordades com que es podien fer.
    Digueu-me algun URL trencat, perquè en les meves indagacions tot funciona. Si no n'informen estem arreglats.

Per exemple, a la pàgina https://ghostwriter.kde.org/ca-va/, hi ha els enllaços de la part inferior esquerra (p. ex. «Plasma Mobile») que dona un 404. Però hi ha altres exemples amb la mateixa problemàtica.

I la solució, al meu parer, no és traduir més pàgines web a la variant valenciana, com explico més endavant.

    El tema de seleccionar l'idioma sempre veig Català (Valencià) a través del menú.

El problema està aquí: quan a la pàgina original en anglès se selecciona l'idioma, apareixen entre altres idiomes el «Català» i el «Català (Valencià)», com si fossin idiomes diferents. Aquest fet, trenca la unitat del català i dona arguments al secessionisme lingüístic.

De la mateixa manera que tothom es queixa que la web de l'Agència Tributària (https://sede.agenciatributaria.gob.es/) o CaixaBank (https://www.caixabank.es/) entre d'altres, diferencien entre català i valencià, a KDE passa el mateix: diferenciem entre el català i el valencià.

Per això, i per tornar a donar una idea d'unitat de l'idioma, la meva proposta era eliminar les pàgines web en valencià (ca-va) dels llocs web de KDE. I modificar el text de selecció d'idioma a Català/Valencià.

Salut,

Josep M.

    El Falkon no disposa d'IGU en valencià (com molts programes basats en les Qt), si voleu fer força per la llengua fora bo que us apunteu a l'informe d'error i que hi feu alguna sol·licitud.
    Hi ha molt marge per a millorar, però crec que les web que cal mantenir només en català ja ho estan. Mencioneu-ne alguna també.
    Per contra. Seria bo alguna col·laboració amb nivell C o < que revisi el català de la web (faig el record que el traductor no pot ser el revisor, qüestions de qualitat). La primera plana és el fonament de tot en la Comunitat KDE; així com a GNU/Linux, FreeBSD, Windows, MacOS, Android, etc.
    Toni

 Sent from Yahoo Mail on Android

  On dt., d’oct. 11, 2022 at 22:10, Josep M. Ferrer <txemaq at saragata.net> wrote:     Jo deixaria la política de banda, ja que no té (gairebé) res a veure i no és objecte d'aquesta llista. És un tema bàsicament lingüístic.
  Només aclarir que quan jo parlava de «sectors secessionistes» em referia a sectors secessionistes lingüístics (veure [1] i sobretot [2]). Lamento no haver afinat més.

  Salut,
  Josep M. Ferrer

  [1] https://ca.wikipedia.org/wiki/Secessionisme_ling%C3%BC%C3%ADstic [2] https://ca.wikipedia.org/wiki/Secessionisme_ling%C3%BC%C3%ADstic_valenci%C3%A0

  El 11/10/22 a les 21:28, Antoni Bella Pérez ha escrit:

    Hola,
    Comentaris polítics? Espero una resposta...
    Toni

  On dt., d’oct. 11, 2022 at 16:43, Aleix Pol <aleixpol at kde.org> wrote:   On Tue, Oct 11, 2022 at 3:02 PM Josep M. Ferrer <txemaq at saragata.net> wrote:

> [...]
 >
 > Per altra banda, el fet que existeixin traduccions d'aquestes webs a la variant valenciana és un atemptat contra la unitat de la llengua, i un argument a favor dels sectors secessionistes.
 >
 > La meva proposta per solucionar aquests inconvenients seria eliminar les traduccions de la variant valenciana de les webs de KDE. I opcionalment, si es vol millorar i donar visibilitat a la unitat de la llengua, indicar Català/Valencià al desplegable a on es tria l'idioma de la traducció de la web.

 +1

 Té sentit, sempre es pot restaurar si algú té ganes de treballar-hi.

 Aleix

--
Salut!
Joan