Re: Canvis en el CDLR pel català

Josep M. Ferrer txemaq at saragata.net
Tue Nov 22 08:14:33 GMT 2022

El 22/11/22 a les 0:35, Albert Astals Cid ha escrit:
> Faig copia a en Joan que és qui va iniciar aquest canvi.
>
> El dilluns, 21 de novembre de 2022, a les 14:16:34 (CET), Josep M. Ferrer va
> escriure:

> Sincerament no hi veig la necessitat, "podríem" (no tinc clar que gettext
> funcioni amb aquestes regles complexes per milions) passar de tenir 2 plurals
> a tenir 3 plurals, però quantes traduccions us heu trobat que poden tenir
> quantitats superiors al milió?

Estic d'acord amb tu que no és gaire habitual. A més, aquesta nova forma
només serveix per als milions sense fraccions més petites, és a dir,
serveix per a 1 M, 2 M, etc., però no per 1.234.567 o 123.000.001. Per
tant, el seu ús és molt restringit.

El problema que podria haver-hi és que algú apliqui la nova regla dels
plurals, p. ex. editant un fitxer "po" a mà o amb alguna eina que
incorpori la nova regla de manera automàtica (p. ex. algun projecte que
es tradueix via weblate ja la incorpora). Però entenc que això només
afectaria al fitxer en concret.

> A KDE semblaria una cosa que si de cas arreglaríem més amb scripting de ki18n
> (crec que es podria tampoc estic 100% segur) que forçant-nos a afegir una
> traducció més per cada plural, no?

Es possible que es pugui esmenar amb ki18n, s'hauria de mirar. Però
igualment, el seu ús seria molt marginal. Jo encara no m'he trobat cap
cas i no sé si paga la pena.

Salut,

Josep M.