Re: Últimes adaptacions a partir del valencià

Josep M. Ferrer txemaq at saragata.net
Thu Mar 24 17:51:18 GMT 2022

El 24/3/22 a les 0:31, Antoni Bella Pérez ha escrit:
> El dimecres, 23 de març de 2022, a les 17:06:35 CET, Josep M. Ferrer va
> escriure:
> escriure:

> https://websvn.kde.org/trunk/l10n-kf5/ca%40valencia/messages/kservice/
> kservice5.po?r1=1542157&r2=1544653
>
>    Atentament
>    Toni

Bona tarda,

jo no estava parlant de les traduccions valencianes, que ja sé que
l'Empar va fer molta feina, si no de les traduccions catalanes. En el
cas concret del fitxer kservice5.po al català (ca) jo criticava que
s'atribuís a l'Empar (a NAME OF TRANSLATORS i a EMAIL OF TRANSLATORS i a
la capçalera) el canvi a la traducció per afegir només un article «les».

Un altre exemple que potser explica millor el que jo volia dir:

Ahir es van fer uns canvis [0] al fitxer kunitconversion.po (ca). Aquest
canvis van consistir en afegir el nom de l'Empar a la capçalera, i a
canviar la traducció de l'anglès "electronvolt" que estava en català

1) És totalment innecessari, ja que segons la Viquipèdia [1]  i el
Termcat [2] les dues paraules són correctes en català

2) Introdueix un error ortogràfic («electro-volt» hauria d'anar amb
accent: «electró-volt»)

Si jo fos l'Empar, renegaria d'aquest canvi que se m'atribueix (recordem
que el mateix canvi ha afegit el seu nom a la capçalera). Per això deia
que convindria posar-se en contacte amb aquesta persona per a fer-la
coneixedora que estem afegint el seu nom a les traduccions catalanes
(ca) de KDE, ja que potser potser no li interessa. A més, sembla que
ella va intervenir-hi fa tres anys (el 2019) i no ha tornat a fer res, o
com a mínim, no en sóc conscient.

Jo, per la meva banda, he corregit l'error ortogràfic a la traducció
catalana (ca) del fitxer kunitconversion.po.

Ja sé que aquest tema té una importància relativa, però no costa res fer
bé les coses.

Cordialment,

Josep M. Ferrer

[0]