Els emergents a la IGU (regles de pology)

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Sat Jan 18 11:44:40 GMT 2020

El 18/1/20 a les 11:26, Albert Astals Cid ha escrit:
> El divendres, 17 de gener de 2020, a les 21:08:29 CET, Josep Ma. Ferrer va escriure:

> Estic d'acord, "emergent" només a mi no em sona bé.

No sona bé perquè «emergent» és un adjectiu, i li falta el substantiu
que serà una notificació, finestra, menú, etc.

> Tot i que també es cert que "popup" a soles no vol dir "res" i si que em sona bé ^_^
>
> Hauria de ser popup menu, popup window, etc.
>
> Potser "la solució" és intentar que a la part anglesa original sempre digui "popup cosa" ?

Es que en anglès és més normal substantivitzar els adjectius. He revisat
els missatges de kde-workspace en que apareix "popup" sol i veig difícil
que es puguin convertir a "popup" + alguna cosa. Per exemple:

"Compact representation of an applet when collapsed in a popup, for
instance as an icon. Applets can override this component."

Només a kde-workspace hi ha 28 "popup" a seques (comptant-ne 4
d'obsolets). I a tot el kde-kf5 n'hi ha 157.

Tenint en compte tot això, jo proposaria traduir els "popup" a seques
com a «finestra emergent», que seria el terme més genèric. És a dir,
inclouria menús, xats, notificacions, etc.

Salutacions,

Josep Ma.