Els emergents a la IGU (regles de pology)

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Fri Jan 17 20:08:29 GMT 2020

El 17/1/20 a les 19:43, Antoni Bella Pérez ha escrit:

>   Hola,
>
>   Acabo de crear unes regles de pology per tal de solucionar un tema
> important, les notificacions.
>
> * Ara mateix hi ha tres traduccions:
>   - emergents
>   - finestres emergents
>   - missatges emergents
>
> https://cgit.kde.org/pology.git/commit/?id=00752f10912ecbfdb6f1a5a664355fea608dca70
>
>   Em decanto per la primera. Digueu quelcom abans de realitzar els
> canvis a la IGU.
>
>   Atentament
>   Toni
>
> Sent from Yahoo Mail on Android
> [...]

Per mi, no té gaire sentit parlar d'«emergent» a seques. Si són
notificacions, caldria dir «notificacions emergents». Si són finestres,
«finestres emergents», etc. El mateix per menús, elements, missatges,
notes,... emergents.

Si no hi ha cap qualificador, i tampoc hi ha context, "popup" es pot
traduir per finestra o missatge emergent. Potser millor «finestra
emergent», que és més genèric.

Salutacions,

Josep Ma.