Suggeriment de correcció

Antoni Bella Pérez antonibella5 at yahoo.com
Tue Dec 5 13:13:02 UTC 2017

El dimarts, 5 de desembre de 2017, a les 11:10:00 CET, David2 va escriure:
> Hola,
>
> Si l'original en anglès és "End session", el més lògic i planer seria, i
> més proper a l'original, "Acaba la sessió". No hi veig la necessitat
> d'incidir en el* procediment o les accions necessàries per fer una acció*.
> És un cas de complicació i sobrecàrrega lèxica innecessària. No és adequat
> (terme de la gramàtica nova).

  Hola,

  Crec que els comentari d'en Josep fan el cas. En el seu dia vàrem trobar
d'altres «acaba».

  En aquest cas ho veig necessari, però es poden revisar totes les
ocurrències.

> Em vaig deixar de dir que també passa amb inicialitzar: 'dur a terme les
> operacions necessàries per a començar l'execució (d'una feina o programa
> informàtic), especialment fer que (els registres, els comptadors i les
> memòries) continguin els valors inicials prefixats'. (Optimot)
>
> Exemples: no és adequat dir "Quan finalitzi el sopar, inicialitzarem el
> ball." O bé el que se sent als Ferrocarrils de la Generalitat: "Aquest tren
> finalitza el seu recorregut en aquesta estació." -> (el seu? i de qui, si
> no?) "Aquest tren acaba el recorregut en aquesta estació." A més, abús de
> [...]

  Crec que les redundàncies s'han de cercar a la mateixa IGU, per a veure si
són necessàries dintre del context: «si us plau, vos -i família-...»

> De fet, de l'openSUSE n'he tret tots els finalitzar, inicialitzar i
> realitzar. No he trobat cap cas en què siguin imprescindibles per entendre
> el procediment. Bàsicament hi he aplicat el següent: finalitzar -> acabar,
> inicialitzar -> iniciar, realitzar -> fer. I si encara en trobeu algun,
> feu-m'ho saber.

> Gràcies un altre cop, però penseu-hi, si us plau.
>
> David

  Atentament
  Toni
PD: Felicitats pel nivell de les traduccions, tot i que ja ho havia dit ;-)