Re: Suggeriment de correcció

David2 rbndavid at gmail.com
Tue Dec 5 10:10:00 UTC 2017

Hola,

Si l'original en anglès és "End session", el més lògic i planer seria, i
més proper a l'original, "Acaba la sessió". No hi veig la necessitat
d'incidir en el* procediment o les accions necessàries per fer una acció*.
És un cas de complicació i sobrecàrrega lèxica innecessària. No és adequat
(terme de la gramàtica nova).

Em vaig deixar de dir que també passa amb inicialitzar: 'dur a terme les
operacions necessàries per a començar l'execució (d'una feina o programa
informàtic), especialment fer que (els registres, els comptadors i les
memòries) continguin els valors inicials prefixats'. (Optimot)

Exemples: no és adequat dir "Quan finalitzi el sopar, inicialitzarem el
ball." O bé el que se sent als Ferrocarrils de la Generalitat: "Aquest tren
finalitza el seu recorregut en aquesta estació." -> (el seu? i de qui, si
no?) "Aquest tren acaba el recorregut en aquesta estació." A més, abús de
possessius...

De fet, de l'openSUSE n'he tret tots els finalitzar, inicialitzar i
realitzar. No he trobat cap cas en què siguin imprescindibles per entendre
el procediment. Bàsicament hi he aplicat el següent: finalitzar -> acabar,
inicialitzar -> iniciar, realitzar -> fer. I si encara en trobeu algun,
feu-m'ho saber.

Gràcies un altre cop, però penseu-hi, si us plau.

David

El dia 4 de desembre de 2017 a les 22:21, Antoni Bella Pérez <
antonibella5 a yahoo.com> ha escrit: