[kdecat] Traduccions de "clear", "delete", "erase", "remove" i "wipe"

Antoni Bella Pérez antonibella5 at yahoo.com
Mon Oct 20 15:22:25 UTC 2014

El Dilluns 20 Octubre 2014, a les 14:24:12, Orestes Mas va escriure:
> El Diumenge, 19 d'octubre de 2014, a les 20:22:51, Josep Ma. Ferrer va
>
> escriure:

> Ho vam comentar una mica divendres. Jo en general segueixo la regla de
> traduir sempre un mot anglès de la mateixa manera, i a mots diferents
> intento cercar- hi traduccions diferents. Però clar, traduir de tant en
> tant i el fet de ser mots sinònims en moltes ocasions fa que et puguis
> distreure i acabar divergint del propi criteri.

  Hola Orestes,

  Queda clar que les nostres traduccions són intemporals. D'aquí un dels usos
profitosos que es poden treure emprant el pology.

> Sigui com sigui, no veig el criteri de Softcatalà eviti la confusió
> completament. Per exemple, tradueixen gairebé igual "delete" i "remove".

  M'assembla que la traducció d'alguns mots possen de punta a tothom. Cal
veure-ho com un recull i decidir. Un cop creades les regles definitives veure
si hi ha quelcom que es podria millorar.

> A la vista d'això, potser podríem aplicar el nostre propi criteri basant-nos
> en el seu però escollint traduccions úniques per cada mot anglès. Una
> possible proposta seria la següent:
>
> Erase -> Esborra (acostuma a fer referència a elements gràfics, per tant ja
> és això)
> Remove -> Eliminar, treure (en cas d'un element d'una llista, per exemple)
> Delete -> Suprimir

  Seria una forma d'assegurar. També empro l'afegir un caràcter als msgstr de
la regla del pology -de manera que donen error- per a veure in situ tot allò
que vull revisar. Laboriós però no s'escapa ni el tato.

> La resta són molt menys usats (en el kdeedu gairebé ni apareixen).
>
> Però sincerament, tampoc no m'hi capficaria massa, perquè en moltes ocasions
> els significats són idèntics i les traduccions s'entenen perfectament. Fent
> una anàlisi de les meves traduccions, per exemple, veig que utilitzo molt
> més "elimina" que "suprimeix", tant en la traducció de "remove" com en la
> de "delete"...

  El problema esdevé quan s'empren traduccions diferents dins d'una mateixa
aplicació (o suite). Queda malament eliminar/suprimir/esborrar una linia. Crec
que afecta a l'humor de l'usuari.

  El fet de polir aquest criteri amb una regla del pology faria que aquests
casos es veiessin menys.

  Atentament