[kdecat] Diccionari normatiu del IEC

Manuel Tortosa Moreno manutortosa at gmail.com
Mon Mar 4 17:29:50 UTC 2013

El Dilluns, 4 de març de 2013, a les 17:09:34, Benjamí Villoslada va escriure:
> Això sí, arreu està la paraula 'bloc', que fa que hi hagi qualque bloc del
> bloc polític.  I que cas d'existir un bloc determinat de blocaires de
> vòlei, podrien ser blocaires del bloc del bloc de blocaires de vòlei
> http://blog.bitassa.cat/arxiu/2008/01/24/857/  No cerqueu blocaire i
> voleibol, que no ho trobareu pas, diuen 'blocker'; aquest és l'empobriment
> que cerca una llengua que rebutja tenir paraules noves --com ara 'blog'.

Blog és la constricció de "weB LOG" i per tant adoptar-la en català sense
canvis no te gaire sentt, de fet no en té gens.

Un log és un registre o bitàcola i una bitàcola no és altra cosa que una
llibre, llibreta o bloc on s'apunten coses, si bé és cert que "bloc"
sonorament és propera a "blog", no és menys cert que "bloc" és un mot que ja
existeix, ja s'usa i que podria definir el que realment significa "web log"
mentre que "blog" en Català no significa res i em sembla una adopció gratuita i
innecessària.

Salutacions.