[kdecat] Diccionari normatiu del IEC

Benjamí Villoslada benjami at gmail.com
Mon Mar 4 16:09:34 UTC 2013

Hola,

2013/3/3 Orestes Mas <orestes at tsc.upc.edu>

> El Diumenge, 3 de març de 2013, en/na Benjamí Villoslada va escriure:
> ens
> >

> Sincerament no recordo una discussió sobre aquesta qüestió concreta a la
> llista (tot i que la meva memòria no és garantia de res).

No hi va ser amb tu, però n'hagueren moltes.  El meu posicionament en favor
de tenir una paraula més, blog, va fer que gairebé totes les que participés
acabessin sense cap possibilitat de raonament davant un "hem guanyat
nosaltres i les normes són les normes" per a fer-nos callar.  Un refregar
pels morros aquella 'victòria' que no ens donava dret a usar 'blog'.  Ara
tot plegat resulta ben xocant, perquè el seu argument aleshores determinant
"les normes són les normes" sembla que al 2013 no aplica.

Queda confirmada la impossibilitat de raonar que vam experimentar anys
enrere.  No dic amb tu, però només veig intencions de no usar 'blog' a
llocs que, temps enrere, van apel·lar a la seva responsabilitat per
divulgar un català d'acord amb les normes a través de les seves
traduccions.  Aquí ho vaig tornar a veure i em va agafar amb xerrera, res
pus O:)

Això sí, arreu està la paraula 'bloc', que fa que hi hagi qualque bloc del
bloc polític.  I que cas d'existir un bloc determinat de blocaires de
vòlei, podrien ser blocaires del bloc del bloc de blocaires de vòlei
http://blog.bitassa.cat/arxiu/2008/01/24/857/  No cerqueu blocaire i
voleibol, que no ho trobareu pas, diuen 'blocker'; aquest és l'empobriment
que cerca una llengua que rebutja tenir paraules noves --com ara 'blog'.

Bé, arreu no diu bloc: el llibre d'estil de CCRTV diu que calia usar la
paraula 'blog'.

> El que sí que em sembla impossible, almenys per part meva, és que mai
> t'hagi
> refregat res pels morros coneixent la teva trajectòria en el món del
> programari lliure, la qual em mereix el màxim respecte.

No és cap garantia, puc defensar el programari lliure i ser un imbècil.
 Com l'Eric S Raymond </fent més amics encara>  ;)

Una aferrada,

--
Benjamí
http://bitassa.cat