[kdecat] Diccionari normatiu del IEC

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Sun Mar 3 18:59:13 UTC 2013

El Diumenge, 3 de març de 2013, en/na Benjamí Villoslada va escriure:
> Quant a blog/bloc, ¿Què se n'ha fet del "les normes són les normes" que ens
> vau empastifat pels morros fa uns anys?

Hola Benjamí,

Sincerament no recordo una discussió sobre aquesta qüestió concreta a la
llista (tot i que la meva memòria no és garantia de res).

El que sí que em sembla impossible, almenys per part meva, és que mai t'hagi
refregat res pels morros coneixent la teva trajectòria en el món del
programari lliure, la qual em mereix el màxim respecte.

I per reblar-ho, he de dir que la meva actitud davant de les normes
lingüístiques és la de seguir-les (com no pot ser altrament) però en les
qüestions de neologismes trobo que van massa a poc a poc, i en aquest àmbit
(que ens afecta bastant) sóc partidari d'innovar i emprar mots que, encara que
no estiguin recollits a la norma, siguin ja d'ús habitual i/o el seu ús sigui
natural. En aquest sentit el Sebastià Pla, primer coordinador de la traducció
del KDE al català, va establir aquest precedent que trobo molt encertat.

A vegades, com en el cas del Bloc/Blog, trobo que la norma, en acceptar
"blog", acaba de carregar-se una traducció ben bonica del mot.

--
Cordialment,

Orestes Mas.