[kdecat] Enllaç erroni a La guia visual del KDE

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Oct 24 12:40:16 UTC 2012

A Dilluns, 22 d'octubre de 2012 17:07:47, Antoni Bella Pérez va escriure:
>   Hola
>
>   Algunes no les responc doncs prefereixo l'ús de _caixa_ front a
> «casella».

Jo no ho tinc tan clar. Al cap del temps m'hi he acostumat, però és evident
que qualsevol persona que s'acosti al KDE per primera vegada entendrà molt
millor "casella" que "caixa" per referir-se a això.

>   Botons de selecció
>
>   És entenedor i segueix l'estil sense necessitat d'introduir res de nou.

Aquí discrepo, perquè la caractarística dels radio buttons (al revés que les
check boxes) és que només n'hi pot haver un de seleccionat a la vegada (són
mútuament exploents). Per tant hom no només "selecciona" una casella (en
podria seleccionar més d'una) sinó que cal que "optis" per una o l'altra.

En aquest sentit "botons d'opció" està ben trobat.

A banda que, si de les check boxes n'hi hem dit "caselles (o caixes) de
selecció", estem usant el mateix mot "selecció" per 2 coses diferents.

--
Cordialment,

Orestes Mas.