[kdecat] Re: Proposició de fals-amic [pology: puga -> pugui]

Pau Iranzo pau at somgnu.cat
Sun Jan 9 22:11:22 UTC 2011

Iep, nois, compte!

«puga» és la primera/tercera persona del present del subjuntiu del
verb poder en variant valenciana, acceptat per les Normes de Castelló
i mostrat com a forma preferent al llibre «Flexió verbal» d'Enric
Valor.

«puga» és perfectament correcte en valencià. No obstant, és evident
que a l'hora de traduir al català s'ha de fer per «pugui». L'script
d'adaptació que jo faig servir per generar la variant valenciana ja
s'ocupa de substituir totes les formes catalanes per les valencianes
(i, per tant, pugui passa a ser puga).

El que vull dir és que és un error de variant: qui ho va traduir així
havia d'ésser valencià. En el KDE en Català (valencià), en canvi, si

Salut!

Pau

El 9 de gener de 2011 21:16, Josep Ma. Ferrer <txemaq at gmail.com> ha escrit: