[kdecat] Re: Una tercera pregunta

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Nov 3 22:45:42 UTC 2010

A Dimecres, Novembre 03, 2010, Robert Antoni va escriure:
> 2010/11/3 Orestes Mas

> No comparteixo la mateixa opinió que plateges.
> Ja que no crec en les traduccions paraula per paraula.
> Crec que depèn del context, i que s'ha de jugar amb la branca de la paraula
> segons l'ús que es fa en català.

Més o menys és el que volia dir. Potser no m'he expressat bé. Tanmateix tu em
poses alguns exemples vàlids on s'hauria d'emprar "divisa" en comptes de
"moneda" malgrat que no hi hagi aquest significat de moneda estrangera. No
recordo que en el KMyMoney hi surti cap missatge en aquest context, però ho
tindré en compte.

> alguns exemples:
>
> - Les coses es paguen amb diners (generalment)
> - Les empreses realitzen moviments de divises (generalment, també de
> diners, valors ... no monedes! dóna un altre significat)
> - La pro-vàlua de les taxes entre divises depenen del valor monetari dels
> seus deutes...
>
> PS: moneda ha d'utilitzar-se en un context que mai es pugui substituir per
> bitllet.
> pex:
> - a la butxaca tinc tres monedes(bitllets).
> - la moneda de Catalunya és l'euro.

Ho tindré en compte.

Gràcies per les puntualitzacions.

--