[kdecat] Possible col·laboració a les Jornades de Programari Lliure (no del tot off-topic)

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Wed Jan 17 14:31:22 UTC 2007

Benvolguts llistaires,

No sé si sabeu que enguany les VI Jornades de Programari lliure es celebraran
a la Universitat de Girona, per allò de la descentralització. Com ja és
habitual les dates de celebració cauen a principis de Juliol, i seran uns 4
dies (de dimecres a dissabte, presumiblement).

Atès el lloc on es faran i l'experiència de les jornades anteriors, des de
l'organització hem decidit dedicar un "nucli" de 2 dies a temes més
científico-tècnics i uns altres 2 dies a temes de caire més divulgatiu, per
un public no tan especialitzat.

Això posat així podria semblar off-topic, però ho aviso perquè es dóna el cas
que el grup de gnome-cat segurament farà un "track" durant les jornades,
incloent segurament algun tipus de presentació. Aleshores jo he pensat que
seria una bona idea que des de l'entorn de KDE en català també es fes
quelcom.

Què podriem fer?

La resposta a aquesta pregunta depèn de diversos factors

1) Aprofitar el marc de les jornades per fer una trobada de desenvolupadors de
KDE, al nivell que es cregui convenient (Català, estatal...) i/o una trobada
de traductors a l'estil de la que vam fer fa un any.

2) Fer una "festa de traducció" del KDE al català, per tal de captar nous
traductors.

3) Fer una o més conferències/tutorials sobre diferents aspectes de KDE
(divulgació de les possibilitats, presentació de les característiques de
KDE4, Plasma... ). Aquestes conferències podrien anar a càrrec de
desenvolupadors d'aquí o bé de gent de fora (dins les possibilitats
econòmiques de les jornades per pagar bitllets i estances). En aquest darrer
cas jo demanaria a la gent que està més involucrada en el projecte (Albert
Astals, Albert Cervera...) si poden fer ells les gestions de proposar temes i
parlar amb els possibles ponents.

No cal dir que jo com a traductor de KDE i com a membre de l'organització em
comprometo a encarregar-me dels aspectes organitzatius (aules, allotjament,
bitllets...) per tal de facilitar la realització de les activitats.

Crec que tot plegat pot ser una bona ocasió per divulgar el KDE i la tasca del
grup català de KDE, malgrat que en el manifest de KDE ([1]) posi :

"At all times we do our best to keep hype and propaganda to a minimum..."

Bé, mentre espero expectant els vostres comentaris i suggeriments, us envio
una forta encaixada.

Orestes.

[1] http://kde.org/whatiskde/kdemanifesto.php