[kdecat] Delete

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Mon Dec 10 00:23:17 UTC 2007

A Diumenge 09 Desembre 2007 18:04, Albert Astals Cid va escriure:
> A Diumenge 09 Desembre 2007, Josep Ma. Ferrer va escriure:
>
> No :-)
>
> Crec que depen del context, no se vosaltres, però jo "esborro" fitxers
> però "elimino" entrades d'una llista.
>
> A més a més, personalment, crec que els usuaris no són TAN inútils com per
> no entendre esborra<->elimina indistintament i tirant més lluny crec que
> una de les nostres tasque es demostrar la varietat del llenguatge i encara
> que és correcte forçar la uniformitat dintre d'un mateix programa no crec
> que sigui totalment necessari tenir una uniformitat total de traducció
> [...]

És cert que tot hom mínimament llegit pot entendre que totes aquestes paraules
són sinònims, i l'ús indistint d'una o l'altra probablement no alterarà el
sentit de la frase en un 99% dels casos.

De tota manera, crec que a un _mateix_ mot anglès hi ha de correspondre _per
regla general_ un mateix mot en català, excepte en casos molt òbvis que
segurament són producte d'un mal ús del mot original en anglès. Penso que
això no té res a veure amb la diversitat o la riquesa del llenguatge, que ja
es posa en evidència d'altres maneres. Més aviat té a veure amb la
usabilitat, perquè un usuari acostumat a les "putades" de la informàtica i
que veu en un diàleg el botó "suprimeix", en un altre el botó "esborra" i en
un altre el botó "elimina" pot pensar que fan coses lleugerament diferents
(perquè aquests informàtics són uns neuròtics del matís), i això només li
crearà dubtes i confusió.

I ja sé que amb això darrer estic negant una mica la meva primera afirmació,
però vull clarificar-ho: encara que molts cops s'entengui que són sinònims,
més val crear la mínima confusió possible.

Per tant, si sembla que el consens general és fer delete <-> esborra, ja
m'està bé, però procurem fer-ho arreu igual.

--
 Orestes Mas Casals - UPC
 GNU/Linux User 285092 / Clau pública GnuPG: 0x97451E6A