[kdecat] Delete

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Sun Dec 9 11:04:43 UTC 2007

En/na Raül Garrigasait ha escrit:
> I acabo d'adonar-me que "remove" s'ha traduït indistintament per "elimina" o
> "suprimeix", però mai per "esborra":
>
> http://ca.open-tran.eu/suggest/remove
>
> L'opció que triem no em preocupa gaire (tot i que jo em decanto per
> "esborra"), però crec que sí que val la pena triar-ne una i unificar aquest
> embolic.
>
> Així doncs: "suprimeix" o "esborra"? És una qüestió de gust: què preferiu?

     Com molt be dius, és una qüestió de gust, i de coherència afegiria
jo. Sembla que a la llista hi ha més consens per traduir "delete" per
"esborra". Ara bé, cal tenir en compte que:

a) tindrem una traducció particular respecte a d'altres equips de
traducció (Gnome, Debian, etc.) que tradueixen "delete" per "suprimir"

b) la tecla de supressió (Supr), en anglès "Delete key", és una excepció
a la regla general i continua amb el mateix nom.

     Tothom d'acord?

     Si en un parell de dies no hi ha objeccions, actualitzo la web i
ens posem a revisar les traduccions de kDE4.