[kdecat] Termcat

Toni Mirabete i Terés amirabet at xtec.net
Mon May 15 23:16:54 UTC 2006

Hola Albert, Sebastià i tota la llista

Potser si que cal organitzar una altre reunió amb el Termcat per veure com va
tot. És evident que va tenir un gran resó la trobada entre cat>>kde i
Termcat, però el que ens interessa a nosaltres i a ells són els resultats.
Ells saben que som voluntaris i per tant no ens donaran pressa, aniran al
ritme que marquem nosaltres. Si voleu organitzem una altre trobada de treball
amb ells, ara que ja tenim el servidor per provar les últimes versions del
KDE en català. S'accepten idees per fer aquesta relació el més profitosa
possible. Van proposar de fer una llista per debatre la nova terminologia. Bé
en tot cas és segur que cal donar un nou impuls a aquesta relació.

Canviant de tema, el Sebastià i jo mateix vam anar a la Fundació Marianao de
Sant Boi de Llobregat el passat dimecres i dijous per mostrar els avantatges
del programari lliure i el KDE en concret. L'experiència la puc qualificar
d'impressionant. Persones de tots els nivells, fins i tot novatos en les TIC,
utilitzant el KDE i navegant amb el Konqueror utilitzant pestanyes, plafons i
dreceres, increïble. Els alumnes impressionats amb el konqueror, l'amarok, el
potato guy, el kstars ... Allà vaig veure que ens queda una assignatura
pendent que és la de la difusió. Cal mostrar els avantatges del programari
lliure i d'un escriptori tan potent com el KDE a tothom. Formar a formadors
hauria de ser el nostre objectiu. Poder reforçar la feina entregant un Live
CD en català perquè puguin a casa seva fer el que han vist a la sessió de
formació va tenir un bon resultat (els DVD van desaparèixer, tothom tenia
fills i nets interessats en el tema). Bé suposo que el Sebastià podrà
explicar més que jo, però sens dubte va ser una gran experiència. Allà vaig
veure el resultat real de tantes hores de feina de tots plegats.

Toni

A Diumenge, 14 de Maig de 2006 23:40, Sebastià Pla i Sanz va escriure: