[kdecat] Resposta del Termcat: spinbox

Joan Sanz joansanzrab at gmail.com
Wed Mar 8 12:54:49 UTC 2006

Doncs jo diria "selector numèric" i avant ("comptador", dins el context, em
sembla també adient del tot). No sé si vaig suggerir una altra cosa abans.
Això de les fletxes no cal indicar-ho perquè es veu i és absolutament
intuïtiu, si el context no permet confusions, esclar.

Eterme que propose és genèric, pot valer per a més casos o casos semblants.
Així, segons el context, es podria indicar o no aquesta característica
especial de les fletxes que fan això o això altre, etc. Per exemple, en un
manual, on calen els detalls, es podria indicar. En una referència ràpida o
en les traduccions més curtes: de la interfície, etc. no caldria. Tot això
sempre supeditat al context concret de cada ocasió.

La frase seria:

"You can increase or decrease the number of days in the spinbox."

-"Podeu (Es pot) incrementar o disminuir el nombre de dies amb el selector
(numèric)." ("Numèric" és fins i tot redundant, però si l'eliminem en aquest
cas em sembla millor "comptador").
-"Podeu incrementar o disminuir el nombre de dies amb les fletxes (els
botons) del selector numèric." (si és que únicament es pot fer amb els
botons de les fletxes i no escrivint directament al quadre on apareixen els
nombres)

Si no ens agrada el complement circumstancial d'instrument (per a mi amb
aquest matís s'entén abans el que diu l'original) i volem conservar el de
lloc de l'anglès, llavors es podria dir també "quadre", en una fórmula menys
concisa que l'altra:

-"Podeu incrementar o disminuir el nombre de dies al selector numèric."
-"Podeu incrementar o disminuir el nombre de dies al quadre (caixa) de
selecció numèrica."

El que em sembla incorrecte és "automàtica" en la proposta del termcat, ja
que és contradictori amb el significat bàsic de la frase, que implica la
intervenció humana, i això fins i tot si no es pot escriure el nombre i cal
seleccionar-lo d'un comptador mijtançant les fletxes. És un terme que, en
aquest context, pot introduir confusió més que cap altra cosa.

El 08/03/06, Sebastià Pla i Sanz <sps at sastia.com> ha escrit: