[kdecat] Journaling

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Sat Jun 24 11:12:04 UTC 2006

Molt bo aquest símil comptable. Tot i que el nom que jo sempre he escoltat
és "transaccional" (és a dir "journaling filesystem" -> "sistema de fitxers
transaccional"), aquest mot no s'adapta bé a tots els casos. No es pot dir
per exemple "les metadades sempre es transaccionen".

D'altra banda també veig que cal mesurar molt bé si paga la pena desviar-se
del mot habitual. Noteu que la paraula "transaccional" també té relació amb
la comptabilitat, atès que les anotacions als diaris comptables (els
assentaments) s'anomenen transactions en anglès (d'alguna cosa m'ha de servir
estar traduint el KMyMoney...)

Vaja, que no m'acabo de decidir. Jo estic acostumat a "transaccional" i
d'entrada "anotació" m'ha xocat. Tanmateix, com més me la miro més sentit li
trobo.

Orestes.

A Divendres 23 Juny 2006 18:29, Sebastià Pla i Sanz va escriure: