[kdecat] Journaling

Antoni Bella evasten5 at yahoo.es
Sat Jun 24 11:22:52 UTC 2006

  Hola llista

 --- Orestes Mas <orestes at tsc.upc.edu> escribió:

> Molt bo aquest símil comptable. Tot i que el nom que
> jo sempre he escoltat
> és "transaccional" (és a dir "journaling filesystem"
> -> "sistema de fitxers
> transaccional"), aquest mot no s'adapta bé a tots
> els casos. No es pot dir
> per exemple "les metadades sempre es transaccionen".

  Cert

> D'altra banda també veig que cal mesurar molt bé si
> paga la pena desviar-se
> del mot habitual. Noteu que la paraula
> "transaccional" també té relació amb
> la comptabilitat, atès que les anotacions als diaris
> comptables (els
> assentaments) s'anomenen transactions en anglès
> (d'alguna cosa m'ha de servir
> estar traduint el KMyMoney...)
>
> Vaja, que no m'acabo de decidir. Jo estic acostumat
> a "transaccional" i
> d'entrada "anotació" m'ha xocat. Tanmateix, com més
> [...]

  Personalment seguiria emprant transaccional doncs
anotacions i diari serveixen però per a explicar el
que fa un sistema de fitxers transaccional.

  Ho sento. Sense els apunts no em puc esplaiar més en
l'explicació.

  Atentament
  Toni

Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
    Debian en català: http://www.debian.org/international/Catalan/
    KDE en català: http://l10n.kde.org/teams/infos.php?teamcode=ca
    T.P: http://www.iro.umontreal.ca/translation/registry.cgi?team=ca