[kdecat] Journaling

Josep Ma. Ferrer txemaq at gmail.com
Fri Jun 23 18:52:33 UTC 2006

---------- Forwarded message ----------
From: Josep Ma. Ferrer <txemaq at gmail.com>
Date: 23/06/2006 19:36
Subject: Re: [kdecat] Journaling
To: KDE Catalan translation team <kde-i18n-ca at kde.org>

Sebastià Pla i Sanz wrote:
> Hola a tothom,
>
> Aquesta és difícil! (O m'ho sembla a mi). L'he traduïda com "anotació" per
> similitud amb les anotacions als diaris comptables. Però "journal" ho he
> traduït com a diari.
>
> Un exemple (sense etiquetes):
>
> Specifies  the journalling mode for file data. Metadata is always journaled.
> All Data
> All  data  is  committed into the journal prior to being written into the main
> file system. This is the slowest variant with the highest data security.

> [...]

Hola Sebastià,

        "Journaling" és el sistema de registre ("log") que utilitzen alguns
sistemes de fitxers com el ext3 o el ReiserFS. "Anotació" no m'acaba
de convèncer: és molt genèric. S'anoten (escriuen) tant les
metadades com les dades.

        Jo he vist alguna vegada "journaling" traduït per "diari de
transaccions". Possibilitats que veig per "journaling": "diari de
transaccions", "registre de transaccions", ...; per "journal":
"diari", "registre", ...

        Feliç revetlla!