[kdecat] El rellotge del plafó

Sebastià Pla i Sanz sps at sastia.com
Sun Feb 26 18:57:10 UTC 2006

Hola,

En primer lloc dir que no era cert del tot el què he dit en un correu
anterior. Hi ha dos grups de missatges, un per a la una i l'altre per a totes
les altres hores. Per tant sí que es pot posar "Tres quarts d'una" però no es
pot evitar que surti erròniament "Tres quarts de onze".

D'acord amb l'explicació següent de l'Àlvaro, he optat per deixar-ho com a
combinació de l'opció a) per a la primera mitja hora i les opcions c), d) i
e) per a la segona mitja hora. El motiu és que em sembla que cobreix un àrea
més gran del domini lingüístic. Per tant la cosa queda com segueix:

La una en punt
La una i cinc
La una i deu
La una i quart
La una i vint
La una i vint-i-cinc
La una i mitja
Dos quarts i cinc de dues
Dos quarts i deu de dues
Tres quarts de dues
Falten deu minuts per a les dues
Falten cinc minuts per a les dues

D'aquesta manera minimitzem el nombre de missatges erronis per a les onze.
Només n'hi haurà 3:

Dos quarts i cinc de onze
Dos quarts i deu de onze
Tres quarts de onze

Podríem evitar totalment els missatges erronis, optant per l'opció c) (Tres
quarts per a les onze), però em sembla que aquesta opció no es tan usual al
domini lingüístic, a més de ser més llarga.

Com tot en aquesta vida, la solució és provisional. Si feu suggeriments i es
materialitza un nou consens (hooor! com diria en Txiquito) ho canviem i
endavant les atxes.

Sebastià

--
Encara quedem valencians que no volem deixar d'ésser el poble que som,
que no volem cedir a la dissolució ni a la indiferència.