[kdecat] Algun astrònom a la sala?

Tevi tevibp at wanadoo.es
Thu Mar 10 18:57:54 UTC 2005

A Dijous 10 Març 2005 19:29, Orestes Mas va escriure:

> [...]
> "Mornington crescent", i el Termcat sí que té una entrada d'urbanisme:
> ----------------------
> ca  crescent, m
> es  crescent
> fr  crescent
> en  crescent
>
> Filera de cases d'arquitectura uniforme que conformen una alineació de
> façana còncava.
> ----------------------
>
> Façana còncava, doncs. Però això no ho puc aplicar a la lluna, perquè la
> concavitat depèn d'on te la miris. A més, jo no conec cap tradició al
Els llibres de matemàtiques tampoc es posen d'acord a l'hora de parlar de
funcions còncaves o convexes (es veu que hi ha tradicions, i potser ara ja hi
ha un criteri).
Però en el cas de la lluna jo parlaria tranquil·lament de "lluna crescent" o
"còncava". Parlem de la zona il.luminada respecte la zona no il.luminada. De
la mateixa manera que ens referim a una palangana còncava encara que si ens
la mirem des de sota la veiem convexa..

De fet crescent jo no ho havia sentit mai, és un neologisme que ha necessitat
la gent d'urbanisme? O ja era una paraula d'ús comú? Només és curiositat...

> Us he avorrit molt amb l'explicació? Algú coneix un astrònom? Ens podem
> inventar algun terme? (ja sé que no, però si és que si, tinc alguna idea
> poc descabellada)
Presenta la idea... la de "lluna geperuda creixent" estava prou bé, perquè a
més acceptava variants del tipus "lluna amb gepa creixent"

> Waxing Crescent -> ?
> Waning Crescent -> ?
>
> Orestes

Tevi