[kdecat] Script

Antoni Bella evasten5 at yahoo.es
Wed Jan 26 11:27:47 UTC 2005

  Hola a tots dos, David i Pau

 --- Pau Capdevila <pau.capdevila at estudiant.upc.edu>
escribió:
> Hola,
>
> Trobo que en totes les traduccions proposades es
> perd el significat de
> "programa" escrit en un llenguatge d'"scripting".
> A més seqüència és massa genèric i guió s'associa
> massa fàcilement a:
>
> En Joan digué: - Hola Maria!
> i la Maria respongué: - ... (ehem)!
>
> Està bé establir un terme català si no es
> malinterpreta l'original. I
> sobretot si fa que sigui entenedor i àgil.
> Ja poden posar mascotes en forma de boca saltarina
> que si la llengua no
> és àgil ni atractiva no s'usarà.

> [...]

  És precissament pel seu ús el que sempre m'he
decantat per script, a part de que em sembla molt més
entenidor i com tu mateix has dit, atractiu.

  Talment hi ha d'altres mots que la gent no és
receptiva que es tradueixin però si que hi ha marge
per a fer-ho, tals com:

  cookie => galeta
  proxie => servidor d'intercanvi
  firewall => tallafocs
  software => programari
  hardware => maquinari

  Suposo que de mica en mica i a base de repetir els
mateixos punts de vita tots arrivarem a la munió de
conceptes. Ja podria el IEC fer quelcom al respecte,
així els criticaríem a ells i no ho fariem tan sols
entre nosaltres... ;-)

  Atentament
  Toni

=====
Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
    Debian en català: http://www.debian.org/international/Catalan/
    KDE en català: http://ca.i18n.kde.org/
    T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca