[kdecat] Kstars (i 2)

Ivan Lloro Boada antispam at wanadoo.es
Sun Jan 16 04:14:23 UTC 2005

El Divendres 14 Gener 2005 10:17, Antoni Bella va escriure:
>   Tan sols penso que si es respecten els noms propis
> en la seva llengua materna estarem fent igual que els
> afeccionats/experts en astronomia d'altres països.
> Aquesta idea encara no l'havia comentat enlloc. Vaig
> errat?

	Bé, la qüestió és que no es tracta de noms propis acceptats
internacionalment. Els objectes astronòmics tenen com a nom
internacional o bé la denominació de catàleg o bé el nom en
llatí. El "nom comú" (tal com "osa major", "estrella
polar", etc.) depèn més que res dels usos locals.

	En el cas que ens ocupa, el nom comú en llocs de parla
anglesa és "Sombrero Galaxy". A Catalunya jo he sentit
parlar habitualment de la "Galàxia del Barret" i així ho he
vist escrit a diversos llocs. El nom científic,
l'internacional, és M 104 (objecte 104 del catàleg
Messier). Per cert, el motiu perquè els de parla anglesa no
l'anomenen "Hat Galaxy" és perquè la galàxia en qüestió
recorda el típic barret de charro mexicà que als EEUU es
coneix simplement com a "sombrero".

	Salut!

	Ivan